luni, mai 22, 2006

Tacerile iremediabile

Astazi am chef de sinceritate. Sa ies de sub noianul de amabilitati si retineri si sa raman ca un copac desfrunzit: fara ascunzisuri sau mistere. Vreau sa aud adevarul: cuvinte crude, care sa ma loveasca ca un brici si sa ma surprinda ca un dus rece. Sa ma doara si sa stiu ca e mai bine asa, ca ma bat cu realitatea si nu doar cu o facatura frumoasa, comoda si bine intentionata dar in esenta ei mincinoasa. Sa vad tot putregaiul din sufletele oamenilor si sa invat sa-l iubesc.

Ma pregatesc sa spun adevarul, convinsa ca ceilalti vor proceda la fel la randul lor: voi schimba lumea incepand cu mine. De undeva, tot trebuie inceput. Ma privesc in oglinda ca sa surprind momentul de adio: eu inainte de a fi EU, eu cea de acum asa cum nu voi mai fi niciodata.

Imaginea din oglinda ma priveste insistent pana cand nu mai pot sa o suport. Evit privirea aceea si ma concentrez asupra altor lucruri. Momentul mult asteptat al adevarului ma entuziasmeaza; deja simt cum incep sa fiu alt om. Altfel nu pot sa explic agitatia care ma cuprinde. Gesturile sunt bruste, rigide, zvapaiate si putin nenaturale ("inceputul e mai greu" - ma gandesc). Am o tendinta aproape incontrolabila de a gesticula. Imi ating fata sa vad daca mai e la fel. O umezeala ciudata imi gadila palmele. Le frec repezit si le ascund la spate. Inca o data! Le ascund? Ma intreb de ce. Poate din cauza minciunii pe care stiu ca o voi spune cand voi deschide ochii.

"La ce te gandesti?"
"La cat de frumosi sunt copacii primavara"

Etichete:

2 Comentarii:

Blogger cody a spus...

pey in momentul in care te hotarashti sa operezi o asemenea schimbare asupra ta, potzi fi sigura ca intreaga ta faptura se va opune indarjita. doar sa ai grija, ca nu shtiu cata lume poate aprecia copacul desfrunzit. de fapt, nush daca exista cineva care poate. eu sper sa existe shi sper sa ma pot inconjura cu astfel de oameni. daca gineshti vreunu'... trimite-l incoa

1:19 a.m.  
Anonymous Anonim a spus...

in afara de mine?..
:))))
Sinceritatea e foarte aproape de cruditate ("cruelty" adica, bat-o vina de limba ramana!! - ca nu despre castraveti vroiam sa scriu) iar pretentia de a cere celorlalti sa fie sinceri tare aproapiata de ipocrizie; de aici prapastia plina de ezitari.
Dar nu ne dam batuti!

12:12 p.m.  

Trimiteți un comentariu

< Ύnapoi la portocale